Parfumul poate fi ascultat sau doar resimțit?

Cred că ați observat adesea că veniți la un magazin de cosmetice și alegeți un nou parfum pe care consultantul vă sugerează să-l ascultați. Și cât de multe lupte pot fi găsite pe diverse forumuri în acest context. Sunt de acord, este foarte ciudat, pentru că mirosul poate fi resimțit cu nasul ci nu cu organele auditive. Dar nu vă grăbiți să credeți că consultantul sau adversarul din rețeaua socială dă greș. Această noțiune are propria sa explicație istorică despre care vă vom relata.

                                                                                                 Istoric

 Desigur, expresia "ascultă aroma" – este una formală. Nu trebuie să apropiați sticluța cu parfum la ureche pentru a prinde ceva și, totuși, de unde a venit?

Există un astfel de concept ca sinestezia, atunci când unele state, fenomene, concepte și simboluri sunt involuntar hiperbolizate cu calitățiaditive ca: culoare, miros, textură, gust, formă geometrică, tonalitate sonoră sau poziție în spațiu. Aceste calități sunt iluzorii: organele de simț, de obicei responsabile pentru apariția lor, nu participă la percepția sinestetică. În același timp, sentimentele par să se amestece: o persoană poate vedea sau atinge sunetul, să audă culoarea, să simtă textura sau forma geometrică a melodiei și așa mai departe.

În 1877, parfumierul englez Piess a publicat teoria, comparând volatilitatea amplitudinilor vibrațiilor sonore cu arome naturale. Parfumierul a declarat atunci că, cu cât amplitudinea este mai mică, cu atât va fi mai mic sunetul și, de asemenea, cu atât mai mult poate fi afectată urechea. Și cu cât volatilitatea oricărei substanțe este mai mică, cu atât aroma este mai slabă. Piess a subliniat că sunetele cu amplitudine mare sunt sunete scurte și intense și, în mod similar, nu ne afectează mult timp și mirosurile puternice.
De asemenea, el a plasat toate aromele sub formă de note, unde acordurile armonice au format buchete de arome. Conform acestei scheme:
"do" – ananas, iasomie, trandafir, camfor, muscata, santal, patchouli
"re" – bergamot, migdale, violet, vanilie,
"mi" – verbena, coaja de portocala, salcâm, Iris, rattan, levkoy.
"fa" – cibet, ambra, jonquil, tuberoza, mosc
"sare" – magnolia, liliac, mazăre dulce,
"la" – lavandă, fasole tonka, fân
"si" – menta, pelinul lui Dumnezeu, scorțișoară, cuișoare.

În aproape toate spiritele moderne există 3 acorduri:

  • coardă superioară sau note de vârf
  • coardă medie sau notele inimii
  • și coardă inferioară sau note de bază

Împreună, ele formează o aromă care, la fel ca simfonia muzicală, nu este un sunet înghețat ce se se dezvoltă în timp.

Sunt de acord, știind despre sinestezie și schema lui Piess, va fi ciudat să "mirosi", mai degrabă decât să asculți aroma.

Tu ce spui? Știai despre asta? Scrieți comentariile dvs. sub acest articol!

Comentarii (1)
Маруся
06 decembrie 2019, 12:47
Я аромат нюхаю , пытаюсь определить воодушевляющие меня на эмоции нотки. Если это происходит ,покупаю) Так в этом году, появились на моей полочке Tiffany sheer и Channel chance. Спасибо за статью, теперь попробую "слушать " аромат.
Răspunde

Lasă un comentariu