Exerciții de respirație. Recuperare după Covid-19

Exerciții de respirație. Recuperare după Covid-19

Această gimnastică vă va ajuta corpul la o recuperare mai rapidă dacă ați fost infectat de Covid-19 și ca măsură preventivă pentru bolile sistemului respirator. Gimnastica respiratorie conform Strelnikova se bazează pe exerciții în care inspirați la sfârșit, atunci când pieptul este comprimat. Metoda a fost inventată mama, care ia oferit lecții (Alexandra Severovna, profesoară de canto la Teatrul de Operă și Teatru Stanislavski din Moscova - Ed.).
Odată, cu un alt atac de cord, Alexandra Strelnikova a încercat să respire așa cum a învățat-o mama ei, iar sufocarea s-a retras treptat. De atunci, a început să facă în mod constant exerciții de respirație iar problemele de sănătate au dispărut. Mulți cântăreți și actori celebri au primit lecții de la Strelnikova, tehnica a fost atât de impresionantă încât Alexandra a depus documentele necesare și a primit un brevet pentru exercițiile sale de respirație.
Exercițiile au contribuit inițial la restabilirea vocii, mai târziu Strelnikova a reușit să-și vindece elevul Mikhail Shchetinin de astm bronhic. Medicii nu au o opinie clară, dar consideră că tehnica este un instrument eficient în tratamentul bolilor sistemului respirator, nervos și cardiovascular.
Avantajele metodei:

Combinație cu exerciții ciclice (alergare, înot, mers pe jos).
Recuperarea organelor afectate.
Prevenirea bolilor.
Efect pozitiv asupra întregului corp.
Lipsa unor condiții speciale pentru executarea acestei tehnici.
Creșterea volumului pulmonar.
Accesibilitate pentru adulți și copii.
Metoda se numește paradoxală, deoarece în timpul inhalării, pieptul este într-o stare comprimată și nu extinsă. Cu toate acestea, exercițiile fizice nu provoacă oboseală, ventilația plămânilor crește de 5 ori. Respirația se efectuează în timpul mișcării, se restabilește întregul echilibru energetic al corpului uman.
Indicații și contraindicații pentru această tehnică
Tehnica are un efect pozitiv asupra tuturor funcțiilor metabolice ale corpului, alimentarea cu sânge a organelor și sistemelor, ajută la refacerea respirației afectate și la întărirea vaselor de sânge.

Recomandat pentru astfel de indicații:

Depresie cronică;
afecțiuni nevrotice;
perioada sarcinii;
inflamația plămânilor și a bronhiilor, astm;
boli de inimă;
hipertensiune;
distonie vegetativă;
a suferit atacuri de cord și tulburări ale ritmului cardiac;
afecțiuni post-accident vascular cerebral, dureri de cap și afecțiuni epileptice; tulburări ale glandei tiroide și ale diabetului;
boli virale, inflamatorii și ale pielii;
impotență;
excesul de greutate și fumatul.
Gimnastica se poate face în paralel cu consumul de medicamente, oamenii sănătoși efectuează aceste exerciții pentru profilaxie.

Gimnastica lui Strelnikova este contraindicată în următoarele cazuri:

afecțiuni acute cu febră;
patologii severe;
tromboflebită acută.
În orice situație, fără a consulta mai întâi un medic, nu ar trebui să începeți desinestătător acest complex.

Exerciții de respirație Strelnikova
Trebuie să începeți antrenamentul cu cele 3 exerciții inițiale, de două ori pe zi, adăugând zilnic câte un exercițiu. La început, măriți timpul de odihnă între mișcări la zece secunde, în loc de trei - cinci.

Principala caracteristică a metodei este o inhalare puternică și ascuțită prin nas.
Expirația, de preferință pe gură. Frecvența mișcărilor este de 100-120 de ori pe minut. Nu efectuați acest exercițiu mai mult de o jumătate de oră. Strelnikova recomandă practicarea pe tot parcursul vieții, o dată pe zi. Mișcările de la 2 la 10 sunt efectuate în 12 seturi de 8 respirații (12 x 8).

№1 - Palme

Ridică-te drept, îndoaie coatele, palmele înainte. Respirați ritmic pe nas (4 la rând), strângând palmele în pumn. Coborâți mâinile, odihniți-vă 4 secunde. Expirați liber pe gură. 24 de seturi în orice poziție (culcat, în picioare sau așezat). În caz de dificultăți, creșteți timpul de odihnă până la 10 secunde.

№2 - Epaulete

Stai drept cu mâinile lipite de stomac, strângând pumnii. Inhalând, împingeți brusc pumnii în jos, încordându-vă umerii. Aduceți brațele înapoi la nivelul taliei, relaxați-vă umerii în timp ce expirați. 8 respirații - pauză 4 sec. (12 x 8).

№3 - Pompa

Stai drept, picioarele la distanța umerilor, cu brațele coborâte de-a lungul corpului. Efectuați o mică îndoire înainte (partea din spate este rotunjită, capul este în jos), trageți brațele spre podea fără a ajunge la ea. Inspirați simultan cu înclinarea. Apoi expirați, fără a vă îndrepta complet. Rata înclinărilor este de la 100 pe minut. (12 x 8). Nu vă aplecați prea mult, în caz de vătămare a capului sau a spatelui.

№4 - Pisică

Ridică-te drept, cu picioarele la distanța umerilor. Așezați-vă ușor, întorcându-vă spre dreapta și respirați ascuțit. Reveniți la poziția inițială. Repetați mișcarea spre stânga. Genunchii sunt ușor îndoiți, brațele efectuează mișcări de prindere. Ține-ți spatele drept, întoarce-te la talie. (12 x 8).

№5 - Îmbrățișează-ți umerii

În poziție ridicată, strânge-ți mâinile în pumn și ridicați-le la nivelul umerilor. Respirați ascuțit, îmbrățișându-vă de umeri, fără a vă încrucișa brațele. (12 x 8). Dacă este greu, efectuați 4 mișcări.

№6 - Pendul mare

Stai drept cu picioarele despărțite puțin. Aplecați-vă înainte, trăgând brațele spre podea și inspirând. Apoi reveniți, înfășurați-vă brațele în jurul umerilor și inspirați din nou. (12 x 8). Exercițiul este posibil și așezat. Cu boli ale coloanei vertebrale, nu vă puteți îndoi înapoi.
După ce ați însușit primele șase exerciții, continuați cu restul, adăugând unul pe zi.

№7 – Rotiri ale capului

Stai drept, picioarele mai înguste decât umerii. Întoarceți capul spre dreapta - inspirați, spre stânga - inspirați. Expirați între inspirații. (12 x 8).

№8 - Urechi

Stai drept cu picioarele mai înguste decât umerii. Înclinați capul spre dreapta, atingându-vă umărul cu urechea - inspirați, capul la stânga - inspirați. Expirați între inspirații. (12x8).
№9 - Capul pendulului

Stai drept cu picioarele mai înguste decât umerii. Înclinați-vă capul înainte, uitându-vă la podea - inspirați, înapoi (priviți în sus) - inspirați. Expirați între respirații. (12 x 8).

Cu leziuni ale capului, patologii ale coloanei vertebrale superioare și epilepsie, exercițiile 7-9 pot fi efectuate nu complet, dar cu inspirație bruscă.

№10 - Rostogoliri

Ridică-te drept, piciorul stâng înainte, piciorul drept înapoi. Transferați greutatea corpului în piciorul stâng, îndoiți piciorul drept și puneți-l pe degetul de la picior. Ghemuiți-vă pe piciorul stâng cu o respirație puternică. Îndreptați-vă piciorul și deplasați-vă greutatea spre dreapta. Ghemuiți-vă pe piciorul drept, inspirând. (12 x 8).

№11 - Pași

Pas înainte. Stai drept, picioarele la distanța umerilor. Ridicați piciorul stâng, aplecându-l la genunchi, până la abdomen (degetul se întinde în jos). Ghemuiți-vă pe piciorul drept cu o inhalare zgomotoasă. Luați poziția de plecare. Repetați cu celălalt picior. De 8 ori pentru 8 respirații. Pas înapoi. Îndoiți genunchiul stâng, atingând fesele cu călcâiul. Ghemuiți-vă pe piciorul drept, respirați. Repetați cu celălalt picior. De 4 ori pentru 8 respirații. Pentru leziuni ale membrelor, tromboflebită, boli de inimă, ridicați foarte puțin picioarele, faceți o pauză timp de 10 secunde.

Recomandă prietenilor

Comentarii :

Articole pe aceeași temă