Omul – legendă și flacoanele sale fantastice

Omul – legendă și flacoanele sale fantastice

În 1959 a creat prima sa capodoperă – flaconul pentru parfumul Madame Rochas, care a transformat întreaga lume a parfumului , care a existat până atunci. Un prieten al lui Yves Saint Laurent și Pierre Balmain, fondatorul noii profesii ‚,Designerul  sticlelor pentru pafrum’’ Pierre Dinand, care în 60 de ani a carierei sale a creat mii de sticle de parfum, atât pentru casele de modă mari, cât și pentru companiile de nișă mici.

,,Eu doar traduc  fanteziile creatorilor în realitate, accentuându-le ideiile ,, așa descrie Piere Dinand opera sa. A colaborat cu oameni precum Germaine Cellier, Edmond Roudnitska, Guy Robert, Cristobal, Balenciaga, Yves Saint Laurent, Hubert de Givenchy. Potrivit designerului, cheia succesului său a fost capacitatea de a ,,asculta’’, ceea ce i-a permis să transpună gândurile sale abstracte într-o formă fizică, respectând ]n același timp stilul și conceptul mărcii.

Povestea de succes a lui Dinan a început atunci când a obținut un loc de muncă la o companie chimică, unde, după propriul gust, a schimbat ambalajul unui nou produs care avea să fie lansat de curând. Acest lucru l-a impresionat atât de mult pe directorul său ,  întrucât Dinan a preluat imediat funcția de director executiv, iar salariul său s-a triplat. Curînd, tânărul designer a plecat  la agenția de publicitate Cointreanu Remi Martin pentru a crea etichete. Printre clienții lor s-a numărat compania de parfumuri Rochas, care a comandat designul  parfumului  Madame Rochas.

Pentru crearea flaconului, Dinan s-a inspirat din propria colecție de sticle de parfum vintage. După ce a adaptat sticla octaedrică  la începutul secolului 19, pentru producția în masă, designerul a propus o plută din plastic și metal pentru aceasta. A fost primul flacon cu capac care nu a trecut neobservat, iar Pierre Dinand a fost încărcat cu noi comenzi.

Când și-a început noul proiect, Pierre s-a întâlnit personal cu clienții pentru,, a fi pe aceeași lungime de  undă ,,și să fie  ssigur că atât flaconul cât și parfumul se potrivesc. Cel mai dificil proiect a fost lucrarea la ambalajul lui Dior Eau Sauvage, al cărui autor a fost Edmond Roudnitska. De șapte ori Dinan a fost nevoit să schimbe culoarea cutiei, stilizată ca tapițeria de nuc din interiorul salonului Rolls Royce. Flaconul pentru parfumul Fendi de Fendi, concepută chiar de Karl Lagerfeld și de toate cele 5 fiice Fendi, nu a fost mai puțin complicată. În doi ani, au respins mai mult de două sute de opțiuni propuse.

În 1958, Pierre Dinand și-a fondat propriul studio de design, care este condus acum de directorul general Geraldine Mezier și managerul de proiect Sicard Keita.

Deoarece nu putem să vă expunem toate creațiile maestrului, vă vom povesti doar despre unele dintre cele mai frapante și mai interesante.

Designul flaconului Opium de Yves Saint Laurent, în spatele căreia se află o poveste incredibilă, despre care Dinan ne povestește intr-un interviu: ,,În 1975, Kenzo Takada și cu mine am lucrat la unul dintre parfumurile sale. Am inventat un flacon cu forma unei cutii Inro - în acestea samuraii păstrau tablete de opiu și tutun. Dar Kenzo nu a acceptat comanda. El a spus că este o poveste prea  ,, japoneză ’’ iar flaconul nu va avea success. Imaginațivă, așa și a spus. Șase luni mai târziu am primit un apel de la Yves Saint Laurent și am fost  invitat la el în Marrakech. El a spus că a făcut un parfum complet nou inspirându-se din lucrările pictorilor orientali. La moment denumirea noului parfum încă nu era inventată, dar î-și dorea mult ca să conțină cuvântul orient. Atunci i-am arătat această cutie pentru opium. Fără nici o ezitare el a  fost de acord și a schimbat imediat denumirea . Viitorul bestseller a fost numit Opium. De atunci, acest flacon roșu din lac a devenit perefatul meu ‘’.

În anii 70, numele designerului era atât de faimos, încât Fernando Ale și Annette Green s-au apropiat de el cu o solicitare de a crea ,, ceva ‘’ care să reflecte esența lumii de parfumerie. Dinan i-a prezentat lui IFF o figurină de cristal reprezentând un bărbat și o femeie, uniți de o picătură de parfum.

Astăzi designerul are deja peste 80 de ani, dar încă a rămas pasionat de realizările tehnice în domeniul designului și rămâne dezamăgit de faptul că în present designul de ambalaje nu are creativitate, iar mărcile se copie reciproc. Ce nu se poate spune și despre flacoanele care au fost create însuși de maestru,  pentru că toată lumea  își amintește de Opium Yves Saint Laurent, Obsession Calvin Klein, Magie Noire Lancome și mulți alții. 

Recomandă prietenilor

Comentarii :

Articole pe aceeași temă